divendres, 18 de febrer del 2011

EDICIÓ DEL MATERIAL “EDUCAM EN SALUT”

Entitat
Ajuntament de Campanet
Persona de referència: Neus Melià
Mediadora Intercultural de la Mancomunitat des Raiguer
629 219 319

Subvencionat per la Direcció General d’Immigració, del Govern de les Illes Balears.

Temes
Salut i educació. Hàbits saludables a la família, organització del temps, repartiment de tasques domèstiques, temps d’estudi dels infants, habilitats de relació amb l’escola, el centre de salut. 


Descripció general
Quadern il·lustrat de suport per als professionals dels grups d'acollida per a persones nouvingudes. Es pot aplicar en altre àmbits i context (escoles de pares, grups d’habilitats socials i parentals, etc.).
Descriu situacions quotidianes familiars, grupals i comunitàries. De la mateixa manera il·lustra rutines diàries, la piràmide dels aliments, sentiments i imatges simbòliques per a reflexionar.

Objectius
Promoure un nou model de convivència i educació de la família, des d'una relació que parteix de la igualtat en termes de poder, coresponsabilitat de les mares i els pares, presa de decisions, repartiment de tasques domèstiques, foment d'hàbits saludables i de situacions de lleure familiar, etcètera.

Promoure hàbits de salut preventius des de la quotidianitat des d’una perspectiva que integra els diferents àmbits : psicològic, físic i social.
Prendre consciència del model que estem usant per educar els nostres fills, i millorar-lo si és necessari. Identificar els diferents sentiments que vivim en cada moment, i per tenir-ne un major autoconeixement i autocontrol.

Metodologia
Les situacions triades representen moments de dificultat que s’han trobat dins els grups, i pensen que amb l’ajuda gràfica serà més fàcil d’entendre el concepte del qual es parla.
Es presenta una situació negativa i una de positiva, una al costa de l’altra per a poder comparar-les, descriure-les, debatre-les i reflexionar-hi.
La proposta és que es vegi primer  la situació negativa per a descriure-la, i seguidament mostrar la situació positiva per a poder comparar les dues situacions i reflexionar sobre les diferències entre una i altra.