dijous, 24 de febrer del 2011

Aquesta és la única feminitat possible?



Visca! Se’ns fa saber que el canal que un dels canals de Telecinco, es convertirà en un canal dirigit al públic femení!!!!! Siiiii!!
Això significa que en els informatius, les notícies d’economia seran revisades sota la perspectiva de gènere? Significa també que en els tradicionals magazines, es sabrà combinar les notícies de les celebritats i la moda, amb relats que deixein de parlar de la quotidianitat com un sac de drames costumistes? O potser vol dir que no només s’anunciaran detergents, pastilles pel maldecap, o dietes miraculoses com a productes únicament dirigits i beneficiosos per les dones? Potser també coprotagonitzarem anuncis de begudes alcohòliques on no siguem l’objecte de desig ni l’objectiu a aconseguir?
Doncs malauradament, tot apunta a que no. Vegeu sinó la programació que ens avança el següent enllaç.
Una vegada més es constata que la feminitat no la construïm ni la definim les dones. Doncs el nou canal femení, poques coses té que veure amb tot el que fem i ens interessa a les dones. Aquestes propostes que ens fan, no resulten massa reduccionistes?

La bretxa salarial a Espanya, una de les més elevades de la U.E.

AmecoPress, 23-2-2011.
UGT ha presentat un informe, amb motiu de la Jornada per la Igualtat Salarial, constatant que encara existeix bretxa salarial a Europa i que Espanya és un dels països amb les diferències més elevades. Llegir més.